De 13e provincie
Met een beetje fantasie en een marketingbril op, zouden we kunnen stellen dat het Reformatorisch Dagblad de krant is van de13e provincie van Nederland
- Een gebied dat
qua mentaliteit en mediaconsumptie wezenlijk verschilt met de rest van
Nederland
- Voor marketeers is het erg interessant: de verschillen zorgen voor het gewenste onderscheid en dus voor een hoge selectiviteit
- Voordat we
over deze niet-bestaande provincie gaan vertellen, stellen we ons eerst graag
netjes voor
Navigeer naar:
Erdee Media Groep
-
Opgericht in 1971 door de Stichting Reformatorische Publicatie
-
RD is de spreekbuis en het medium van de gereformeerde gezindte
-
RD biedt een interpretatie van het nieuws op een Bijbelse manier
-
Het RD is de ‘hoeder van dit huis’ en wil de hele gemeenschap bedienen; van streng gelovig tot ruimer denkend
-
Onder EMG vallen ook Terdege, RDMagazine, Digibron, Kerktijden, RD.nl en meer
Wie zijn wij?
-
Geloof is de basis van het bestaan
-
Geloof is het venster op de wereld van de RD-lezers
-
Het is een soort biotoop van gelovig Nederland: de zogenaamde refo’s
-
De gereformeerde gezindte kent veel verschillende kerken of stromingen, en dus ook levenswijzen
Wat zijn wij?
-
Het RD is geen regionaal dagblad, maar schrijft wel over de regio
-
Het is een landelijke kwaliteitskrant en bedient net als het Financieel Dagblad, Trouw en NRC een niche: de gereformeerde gezindte
-
RD schrijft veel over Kerk & Religie en besteedt geen aandacht aan sport en verstrooiing
-
Op zaterdag krijgen de lezers RDMagazine
-
RD heeft ook gewoon Binnenland, Buitenland, Economie, Politiek en Opinie
Waar zijn wij?
-
Lezers van het RD wonen op de zogenaamde Bijbelgordel (Biblebelt)
-
De 13e provincie
-
Sterke concentraties op de Veluwe, in Zuid-Holland, Zeeland en in Overijssel
-
Het is zowel landelijk als stedelijk gebied
Wat maakt de doelgroep zo bijzonder?
-
Atypische mediaconsumptie
-
Hoge selectiviteit in commercieel aansprekende doelgroepen
-
Uniek en zeer selectief bereik in de Bijbelgordel
-
Een cultureel homogene gemeenschap
-
Merktrouwe en royale consumenten
-
Zeer hoog eigen woning bezit
Navigeer naar: