Adverteren

crossmediaal

Crossmediaal adverteren

Informatie

Voordelen

Bereik EMG media

Vuistregels

Sterke eigenschappen mediumtype

Voordelen

Waarom is het verstandig om crossmediaal te adverteren?

Ieder mediakanaal heeft zijn eigen eigenschappen.

Een lange tekst in een banner past niet, maar kan prima in een advertentie in print. Adresgegevens verzamelen kan zowel via een printadvertentie (met bon), maar online is waarschijnlijk handiger. Wilt u snel uw boodschap met een grote groep delen, dan is de krant het snelst. Zo zijn er tal van eigenschappen te noemen, waarvan u als adverteerder, afhankelijk van uw wensen kunt profiteren als u crossmediaal adverteert bij Erdee Media Groep. U kunt uw boodschap op verschillende media presenteren aan een breed publiek.


Ieder mediakanaal heeft zijn eigen doelgroep

Wilt u vrouwen bereiken? Terdege richt zich regelmatig speciaal op vrouwen. Mannen? Kies voor het RD of voor online. Online vindt u vaak een jonger publiek dan in print. Ook wat betreft levensstijl zit er verschil in de lezers van print en digitale producten van het Erdee Media Groep.


Synergie van mediakanalen

In veel gevallen beslissen meerdere personen in een gezin over de aankoop van nieuwe producten en diensten. Bereik de mannelijke en vrouwelijke beslissers via hun eigen mediumtype. Voor online aankopen is het vertrouwen in de aanbieder erg belangrijk. Gebruik daarom een printcampagne om uw naamsbekendheid en het vertrouwen in uw bedrijf te vergroten.


Wanneer u crossmediaal adverteert, zullen een aantal klanten van EMG uw boodschap meerdere keren zien. Als de campagne goed is afgestemd op de doelgroep en optimaal gebruik maakt van de eigenschappen van de kanalen, dan wordt op verschillende manieren, met verschillende argumenten uw boodschap onder de aandacht gebracht. Hierdoor is 1+1 geen 2, maar 3.


Deze en veel andere redenen zijn aan te voeren om crossmediaal te gaan adverteren. Laat u adviseren door onze media-adviseurs en behaal maximaal rendement op uw campagnes.

Bereik EMG media

Erdee Media groep heeft een groot bereik in de gereformeerde gezindte. Inzet van de verschillende media in print en online levert een gecombineerd bereik op van ongeveer 500.000 personen (bron: Nom-Stir bereiksonderzoek).


Daarbij wordt gerekend met een maand online adverteren en een advertentie in het RD en Terdege. Daarbij zijn de beurzen van EMG nog niet meegerekend. De Wegwijsbeurs werd in het verleden bezocht door gemiddeld 35.000 personen en Naar Buiten door 25.000 tot 30.000 personen.


Alles bij elkaar genomen heeft Erdee Media Groep een groot bereik in de gereformeerde gezindte. Daar kunt u als adverteerder uw voordeel mee doen. Neem contact op met onze media-adviseurs om te profiteren van de mogelijkheden.

Vuistregels

Een (crossmediale) campagne moet aan een aantal voorwaarden voldoen. De boodschap die u wilt vertellen moet glashelder zijn. Daarnaast is het ook belangrijk om te weten wat uw doelgroep is. Als u dat weet kunnen er vervolgstappen gemaakt worden.


Hieronder vindt u een paar vuistregels:

  1. Gebruik de specifieke eigenschappen van een medium;
  2. Sluit met de uiting aan op de specifieke eigenschappen en doelgroep van het kanaal;
  3. Zorg voor verbindende vormgeving, zodat de eenheid in de campagne bewaard blijft en herkend wordt;
  4. Zorg dat iedere uiting zelfstandig kan functioneren. Niet iedereen ziet alle uitingen;
  5. Werk met vormgevers of communicatiebureaus die de hele campagne aankunnen, zodat de consistentie tussen de uitingen gegarandeerd is.

Technische specificaties


Tijdschrift
  • Een tijdschrift wordt meerdere keren ter hand genomen; het wordt vaak niet in een keer uitgelezen;

  • Een tijdschrift wordt langere tijd bewaard;

  • Een tijdschrift hoor bij een specifiek, gekoesterd moment voor jezelf;

  • Een tijdschrift wordt in veel gevallen ook doorgegeven aan buren en/of familie.


Dagblad
  • Een dagblad bereikt in korte tijd een hele grote groep lezers;

  • De productietijd is kort, dus het biedt voor een adverteerder de gelegenheid om in te spelen op de actualiteit;

  • Een dagblad heeft een eigen signatuur en identiteit. Als adverteerder kunt u daarvan profiteren;


Online
  • De resultaten van online adverteren zijn nauwkeurig meetbaar als het gaat om kliks;

  • Er zijn veel extra mogelijkheden om uw boodschap te ondersteunen met video, audio en animaties;

  • Via het online kanaal is interactie mogelijk en het biedt gelegenheid om kennis van gebruikers te vergaren;

  • Online is een flexibel medium en de boodschap is ieder moment aan te passen.


Beurzen en evenementen

  • Op een beurs kunt u mensen persoonlijk ontmoeten en aanspreken. Dit levert een schat aan informatie en in veel gevallen directe reactie op;

  • Er komen tienduizenden bezoekers in een paar dagen tijd;

  • Beurzen bieden een goede gelegenheid uw naamsbekendheid te vergroten;

  • De beurzen van Erdee Media Groep brengen personen uit een specifieke doelgroep bijeen. Deze personen komen uit het hele land. Daar kunt u van profiteren.

Formaten en tarieven print

Het Reformatorisch Dagblad biedt diverse mogelijkheden voor adverteerders. De tarievenkaart met alle advertentiemogelijkheden vindt u hier.

Formaten en tarieven online

Op onze online kanalen zijn verschillende mogelijkheden om uw boodschap onder de aandacht te brengen. Download het het complete overzicht.

Neem contact op

Media-adviseur B2B Annet ten Hove

055 - 53 90 302 | 06 - 41 75 54 79

Adverteren-Annet-ten-Hove

Neem contact op

Media-adviseur B2B Bart van Dam

055 - 53 90 301 | 06 - 14 32 99 26

Adverteren-Bart-van-Dam-1x1